2011. február 6., vasárnap

Bükki kemping - Mikesi gerinc - Rajka forrás

Vasárnap, 2011 február 6-án sikerült egy kellemes túrát kellemes társaságban összehozni. A bükki kempingtől indultunk fel a hegynek öten, rokonok, barátok és egykori osztálytársak. A piros-fehér illetve a kék-fehér jelzésen rajtoltunk, a kempingtől kb. 4-500 méterre a kék-fehér jelzés letér jobbra, a Rajka-forrás felé, akkor még csak reméltem, hogy arra fogunk visszajönni. Mi tovább a piros-fehér jelzésen mentünk, érintettük az egykori "új" menedékházat, apám szerint ma a katonaság használja, úgyhogy semmi keresnivalónk nem lehetett ott.

Körülbelül egyórányi séta után felértünk a Mikesi-gerincre, itt aztán szerencsésen megtaláltuk egy kolozsvári ládász kolléga kindertojását. Mindenki nagyon örvendett neki, úgy látszik, mindannyiunknak hiányzik mostanában a sikerélmény :). Innen körülbelül félórányi gyaloglás után elértük a Mikesi-házak nevű tanya első házait, ott megálltunk uzsonnázni-ebédelni. Mi tulajdonképpen csak uzsonnázni készültünk, de Péternek egyedül annyi sütnivalója volt, hogy ötünknek lett ebéd belőle...

A Felek községhez tartozó Mikesi-házak nevű tanya lassan faluvá növi ki magát. Egyre több az újonnan épült hétvégi ház, sőt már családi házak is kezdenek itt-ott feltűnni. A fenti képen látható vályogház sem sokáig lesz már itt. 2005-ben egy rádióamatőr érdekes leírást közöl a tanyáról és az ottani rádióamatőr aktivitásról itt. "A statisztikák szerint Kolozs megyében öt olyan település található, melynek állandó lakossága 12 fő alatt van. Ezek: Mortesti, Starcu, Falca, Casele Micesti (Mikesi-házak) és Valea Ciresoii. Közigazgatásilag a Mikesi-házak tanya Erdőfelek községhez tartozik."...

..."Erdőfelek község a maga 1395 lakosával 61,7 négyzetkilométert tesz ki és Kolozsvártól kb. 7 km-re fekszik a DN1-es Torda felé vezető főúton. Az egykori négyosztályos elemi iskola romos épületét felújítás és használat céljára átadták az Unirea YO5KAS rádióklubnak. Itt, a rádióamatőrök önkéntes munkája eredményeként született meg a kolozsvári Unirea Sportegyesület rádióamatőr verseny- és gyakorlóállomása."

Erről volt híres eddig a Mikesi-házak tanya. Ki tudja mit hoz majd a kozeljövő ide is? Visszafelé a Sáros-Bükkön keresztül a Rajka-forrás mellett jöttünk, átsiettünk Bunkófalván és gyorsan bevágódtunk az erdőbe a kék-fehér jelzésen, hogy ne kelljen sokáig nézzük a beszármazott újgazdagok grandomániás építészeti megnyilvánulásait. A jelzés - amint reméltem - visszahozott a kemping feletti újmenedékház-útra. A túra teljes hossza a RussaMap szerint 10,35 kilométer volt és 4 óra 12 percet vett igénybe kolbászsütéssel együtt :).