2008. január 25., péntek

Minolta AFT, a teleobjektíves




Sajnos mára a Minolta Co., Ltd. már csak volt az egyik legnagyobb japán kamera, fénymásoló, fax és lézernyomtatógyártó vállalata. A Minoltát Osaka, Japánban alapították, eredeti neve 日独写真機商店 (Nichi-Doku Shashinki Shoten) ami nem mást jelent, mint japán-német kameragyárat. Talán a legismertebb termékeik a világon elsőként gyártott 35 miliméteres SLR kamerák. 1933-ban jelent meg először fényképezőgépen ez a márkanév, egy Plaubel Makina másolatán egyszerűen így: Minolta. 2003-ban a Konica egyesül a Minoltával és megalakul egy óriáskonszern: a Konica Minolta. 2006 január 19-én a Konica Minolta bejelenti, hogy kiszáll a kamera és fotóüzletből, és eladja (átadja, így fogalmaztak ők) a maga részét a Sony-nak. Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship. (Casablanca). And the end of a trustworthy, reliable camera
:(


58121025. Ez a szám van feltüntetve az én Minolta AFT gépem aljára. Viszont semmi más információt nem találtam még az interneten sem erről a modellről. Így aztán tettem bele elemet és kipróbáltam film nélkül: működik. Amit biztosan tudhatunk ránézésre: kétpozíciós önállító objektívje van, a standard gyújtótávolság 38 mm, eléretolt lencsével ugyanaz 60 mm. Körülbelül 1,8-szorosára közelíti a képet tehát a Tele mód. Ezt ugyanakkor a keresőben is láthatjuk, hiszen váltáskor a keresőbe is betolódik egy nagyítólencse. Más semmi sem állítható már ezen a gépen, még a befűzött film érzékenységére sem kiváncsi. Gondolom gyárilag ajánlottak egy standardot, amit ajánlatos volt betartani.


Nincsenek megjegyzések: