2007. május 30., szerda

Álmaim Amerikája

Metró-dal

(Drága barátomnak, Raleighnek)




Hallom, ahogy alattam csattog a metró
Csitt-csatt, csatt el

Metróval álmodom
Megállunk és megyünk
Kiszállok Hobokenben
A partról nézem a várost
Álmaim tele vannak ilyen
Magas épületekkel utcákkal vonatokkal
A nyakam belefájdul

Szerelmes lettem New Yorkba

Szerelmes lettem beléd
A betonpalotába
Amely szétmarcangolna
Ugyanakkor átölelne

Nem, a vadság az nem hiányzott
Bár próbáltad takarni

Hallom ahogy alattam csattog a metró
Csitt-csatt, csatt-csatt

Érzem a kocsik szagát
Fém és műanyag és szenny
Az ingázó életek szaga
Oda és vissza
Életek melyek aligha többek
Mint az árnyék

Mert ilyen a város, ugye?
Összefonódik élet és halál
Keringőznek a neonlámpák alatt
A Broadwayen
S egyéb rongyosabb,
Koszosabb,
Rémítőbb helyen

Hallom ahogy alattam csattog a metró

Csitt-csatt, csatt...

Csatt

Hallom és hiányzik.
Hiányzol.
Leginkább hiányzol.



Tegnap találtam a blogspoton ezt a verset. Megtetszett. Kicsit Hobós-Ginsbergesnek tűnt egy olyan jellegzetes amerikaiassággal amilyet kamaszkoromban reménytelenül elérhetetlennek képzeltem és valószínűleg ezért szerettem. Lefordítottam a szavakat. Nem a verset, ahhoz nincs elég tehetségem. A verscímbe be van linkelve az eredeti szöveg.

Nincsenek megjegyzések: